
[timp citire: 7 minute]
„Adriana – Dragii mei, nu va faceti griji – daca e musai mutam nunta in alta parte. Ma ocup eu de tot. Dar asa ceva nu acceptam pentru nunta voastra.
A&V(miri)- Bine.
Adriana – Sigur sunteti ok cu asta? Adica mai sunt doar 6 zile pana Sambata. Eu ma ocup de absolut tot. Voi stati linistiti. Dar sa fiti ok cu ideea de mutare – daca se ajunge acolo.
A&V – Da, chiar nu e ok sa ne ceara asa ceva. Este inuman, imoral si sigur ilegal.
Daca tu zici ca poti sa o muti, o mutam.„
Asa incepea o saptamana in plin sezon de nunti in 2018.
🛎️ Cum s-a ajuns aici?
🛎️ Ce ne cerea restaurantul cu o saptamana inaintea nuntii?
🛎️ Si care a fost de fapt deznodamantul acestei povesti?
Citeste acest articol pana la final sa afli cum poti solutiona provocari ce par imposibile si mai ales la ce sa fii atent cand semnezi contractele tale de nunta.
Toata organizarea a decurs absolut normal si linistit si am finalizat totul, dupa metoda noastra, in DOAR 2 luni.
Conceptul lor a fost unul deosebit asa ca a trebuit sa caut in afara ariei mele de furnizori clasici si asa am ajuns la restaurantul X (aleg sa nu ii dau numele pentru ca nu acesta este scopul acestui email). Restaurant care nu organiza nunti in mod normal.
Proprietarul nu era neaparat obisnuit cu un proces de organizare de nunta asa ca a fost foarte incantat cand a aflat ca o sa ma ocup eu, wedding planner, de absolut tot.
Si ca practic ii voi organiza si echipa lui.
Si a avut multe intrebari legate de nunti in general si i-am raspuns cu tot dragul.
Am inceput discutiile pe contract. Totul a fost in regula. Au acceptat ce le-am cerut eu extra. Intre timp au angajat un manager de locatie – un tip super serios care lucrase ani de zile in locatii de nunta si deja discutiile deveneau din ce in mai usoare.
Totul bine si frumos… dar stai! Asta nu e tot…
Luni in saptamana dinaintea nuntii, managerul de locatie ma suna sa ma anunte ca el si-a dat demisia pentru ca nu era de acord cu felul in care patronul alegea sa abordeze business-ul si felul in care se comporta cu clientii si sa am grija ca va face „ceva” cat de curand.
Dar nici el nu stia ce ne „pregatea” patronul.
Buuuuun. Eu sunt de felul meu pregatita de orice. Asta si pentru ca am trecut personal prin foarte multe si nu ma pierd usor cu firea.
I-am sunat pe miri sa ii anunt aceasta grozavie imediat cum am inchis cu fostul manager de locatie.
Patronul deja ii sunase. Pe ei direct.
Si le dadusea vestea acelui „ceva”.
Sa iti explic pe indelete…
Restaurantul unde urma sa se desfasoare nunta avea in fata o gradina, o pajiste si avea chiar si o biserica mica in curtea restaurantului.
✅ Noi urma sa avem pregatirile in curtea restaurantului adapostiti de umbra unor copaci superbi si cateva case vechi absolut adorabile. Totul intre orele 12:30 -14:30.
✅ Apoi de la 15:30 ceremonia civila in gradina din fata si apoi imediat cununia religioasa in Biserica ce se afla la 2 metri de gradina.
Invitatii apoi ramaneau in gradina la un „fursec” si o limonada si mirii plecau putin sa prinda apusul in sedinta foto.
✅ Si la 18:00 incepea oficial primirea invitatilor in gradina decorata in Conceptul si Tematica evenimentului cu baloti de paie si felinare si paturici si altele de genul.
🤯 Dooooar ca „domnul” patron s-a gandit ca ar putea sa mai faca niste bani extra si le-a pus pe masa mirilor, cu O SAPTAMANA INAINTEA NUNTII urmatoarele doua optiuni:
- sa accepte ca pana la ora 20:00 locatia sa serveasca clienti din afara nuntii, a la carte, la mese in gradina. In aceeasi gradina in care noi decoram si realizam tot programul de mai sus.
- sa plateasca mirii extra 3000 de euro ca sa accepte el – patronul – sa nu mai deschida restaurantul in ziua nuntii lor.
Doar ca sa fie clar: noi aveam enumerate in contract toate locurile ce urmau a fi folosite pentru nunta si clar orele la care le vom folosi si extra intre ce ore puteam sa pregatim totul.
Aveam aceste lucruri in contract pentru ca le-am adaugat eu extra, nu erau in contractul lor clasic.
„Domnul” patron a uitat ca a acceptat acesti termeni.
Asa ca si-a permis sa faca asemenea grozavie cu doar cateva zile inainte de nunta lor.
👉 Si doar ca sa fie si mai clar pentru voi – imaginati-va ca nu exista vreo sansa ca noi sa desfasuram toate activitatile pregatite pentru nunta fara sa avem oameni in pantaloni scurti si care mananca o ciulama PRINTRE NOI.
Aaaa si mai mult decat atat, restaurantul avea toaleta DOAR in interior. Cu alte cuvinte daca cineva avea nevoie la ladies room sau men’s room trebuia sa intre in restaurant PRINTRE mesele de nunta si invitatii de la nunta pana la ora 20:00.
Va rog sa ma credeti ca nu inventez. Ba din contra mai erau si multe alte detalii din ce in ce mai horror, dar cred ca ati prins ideea si nu vreau sa va ingrozesc de tot.
Bun. Eu il sunam si nu imi raspundea. Ii era teama probabil de discutia direct cu mine … si pe buna dreptate.
Asa ca am instruit mirele exact ce sa ii spuna la telefon – pentru ca le-a pus termen de 3 ore sa il anunte la telefon, nu pe email – in mod evident noi i-am scris si email. Dar mirele l-a si sunat inapoi.
L-am asigurat pe A. (mirele) ca NOI aveam dreptate si de ce situatia nu e un dezastru – desi pentru ei initial cazuse cerul – si de ce „domnul” patron NU avea avantajul ca mai sunt doar 6 ZILE pana la nunta.
Si ca daca nu intelege de vorba buna sau de clauzele din contract, il vom da in judecata (deja vorbisem cu avocatul nostru si stiam ca e ok) si ca eu le voi muta nunta in aceste zile ramase. Si ca anuntam noi, echipa Creatorii de Nunti, toti invitatii si ca ei nu vor face nimic pentru aceasta mutare.
Asa ca mirele l-a sunat dintr-o pozitie linistita, calma si fara panica pe care spera „domnul” patron sa o instaureze cu 6 zile inainte de nunta in cuplu nostru.
I-a transmis ca nu accepta niciuna dintre propuneri si ca mergem pe varianta initiala, semnata in contract.
Aici domnul patron a scos „asul din maneca”. Avea o chichita discutabila din punct de vedere legal – cum ca nu aveam trecut in contract ca aveam exclusivitate pe locatie si pe zonele trecute in contract. Si prin urmare el putea, legal, sa aduca si alti oameni.
Mirele (stiind ca e sustinut de echipa noastra oricare ar fi fost deznodamantul) l-a anuntat ca noi avem in contract ca folosim anumite zone (adica toate) intre anumite ore (adica toata ziua incepand de la 10:00 de la pregatiri) si ca daca el nu ne trimite in 24h un act aditional semnat cum ca se obliga sa nu aiba clienti din afara noi mutam nunta.
„Patron – Eh! Cum sa mutati nunta?! Cine a mai auzit asa ceva? Sa faci o nunta intr-o saptamana.
A (mire) – Va rog sa imi trimiteti actul aditional pana maine la pranz pe email. Altfel incepem mutarea si bineinteles am sa va dau in judecata pentru avans si pentru DAUNE MORALE.”
Eu deja vorbisem cu alte trei restaurante care aveau liber in sambata respectiva (vorbisem cu peste 30 dar restul aveau desigur ocupat) si le-am povestit toata patania.
Si pentru ca exista si oameni cu bun simt si care fac cu drag evenimente TOATE trei au fost de acord sa ne scada costul per meniu astfel incat mirii sa nu piarda bani daca nu si-ar fi recuperat prea curand avansul de la „domnul” patron.
Cele trei localuri asteptau sa se decida mirii unde ar vrea sa mutam. Si erau extrem de dornici sa ne ajute ca sa demonstram oamenilor ca exista mai multi oameni decenti in industria asta decat clasicul „domnul patron romanas”.
Intr-un final „domnul” patron s-a decis ca nu a inteles el bine ca era vorba despre o nunta „asa de complexa”. Credea ca incepem si noi la 20:00…
Multe mi-au fost dat sa aud si sa vad in acesti ani de organizat peste 200 de nunti, dar cele de mai jos chiar m-au impresionat:
- felul in care mirii s-au calmat imediat dupa discutia cu mine,
- modul in care au sarit in ajutor manageri de la alte locatii sa ma ajute sa gasesc o sala libera sa salvam nunta unor oameni pe care nu ii cunosteau
- si mai ales cat de frumos s-au purtat echipa de oameni de la locatia initiala in ziua nuntii (stiind ce a vrut „domnul” patron sa faca).
Mi-au dat sentimentul ca meseria pe care mi-am ales-o chiar mi se potriveste. ❤️
Mi-am adus aminte ca rolul unui wedding planner nu este doar sa dea cateva telefoane si emailuri. 😉
🔰 Peste multe ore de coordonare, organizare si creativitate rolul unui wedding planner este sa fie prezent cu tolba de solutii si cu viziunea de ansamblu when times get rough. Si mai mult sa fie acolo cu suport moral pentru miri si chiar si pentru unii furnizori.
👇Ce am mai invatat eu din patania de mai sus si ce va invit si pe voi sa va notati: 👇
✅ Ca e bine ca sunt atat de atenta la contractele pe care le semnam si ca e foarte important sa fie totul trecut negru pe alb pentru ca nu stii cand pleaca cel cu care ai discutat initial verbal sau efectiv nu-si mai aduce aminte ce ati vorbit.
✅ Ca e bine ca totul era asa de bine organizat cu multe luni inainte incat in ultimele 6 zile eu am putut doar sa dau telefoane si sa gasesc intr-un timp absolut record trei locatii pe acelasi tip de nunta si in care sa incapem ca numar de participanti.
✅ Ca e bine ca avem totul asa de bine pus la punct in metoda noastra de organizare incat efectiv am fi reusit in doar cateva zile sa mutam nunta respectiva cu toti invitatii si furnizorii anuntati si toate decorurile adaptate la noua locatie si cu rezervarea unei noi Biserici.
✅ Ca e bine ca mirii care au acces la noi si la metoda de organizare folosita de noi pot fi atat de linistiti intr-o astfel de situatie. Si ca au incredere ca se poate rezolva si ca in final s-au putut bucura cu adevarat de Ziua Nuntii lor.
A fost o nunta absolut minunata.
Mirii s-au simtit minunat, nu au avut niciun fel de teama si s-au bucurat de absolut fiecare invitat si de petrecere si au dansat pana in zori.
Ei au castigat 3000 euro, linistea si petrecerea din Ziua Nuntii in urma colaborarii cu agentia Creatorii de Nunti.
Daca vrei sa afli ce ai de facut si cum sa anticipezi astfel de situatii alege sa lucrezi cu un profesionist.
Alege sa iti organizeze nunta un wedding planner sau cel putin incepe prin a lucra cu un wedding planner online printr-o consultatie online.
Te astept cu mare drag,
Adriana Petre | Wedding Planner